Synsams kundservice bäst i branschen

Undersökningsföretaget Daymaker presenterade förra veckan sin årliga undersökning om kundbemötande i butik. Synsam kommer på tredje plats bland alla butiker med 85 procent av högsta poäng. Bland optikkedjorna är Synsam etta.

– Daymakers butiksundersökning är ett kvitto på det vi redan visste – att vi är bäst på kundservice, säger Peter Herte, marknadschef på Synsam. Kundupplevelsen är ett av våra fokusområden. Vi är övertygade om att service och kvalitet är viktigare än pris när det kommer till något så viktigt som din syn och dina ögon.

Undersökningen som genomförts i november 2013 visar att de så kallade lågpriskedjorna får sämst betyg när det gäller kundbemötande. Varje butik har fått besök fem gånger, och bedömts på ett flertal punkter bland annat det första bemötandet, ”aktiv kontakt”, ”konkreta förslag” och ”fördelar/nytta”. Optikbranschen fick totalt 77 procent av totala måluppfyllelsen. Synsam fick 85 procent.

Synsam – pressmeddelanden