Synsam väljer TBWA

Marknadsledande optikkedjan Synsam fortsätter att växa och tar nytt grepp på kommunikationen tillsammans med TBWA. Samarbetet inleds omgående och de första resultaten blir synliga i höst.

Efter en omfattande urvalsprocess har Synsam valt reklambyrån TBWA som partner för sin marknadskommunikation. TBWAs uppgift blir att stödja en fortsatt framgångsrik tillväxt genom att förtydliga och förstärka värden som kvalitet, kundnöjdhet och valfrihet, vilka gjort Synsam till den marknadsledande optikkedjan.

– TBWA imponerade direkt med sitt engagemang och sin professionella inställning.
Vi uppskattar speciellt hur de lyckats kombinera klok och strategisk problemlösning med hög kreativ förmåga och ambition, säger Peter Herte, marknadschef på Synsam.

TBWAs uppdrag handlar om att utveckla och tydliggöra en ledande position i ett läge där konkurrensen på optikmarknaden skärps och att föra vidare Synsams tradition att särskilja sig bland annat genom kommunikation.

– Vi är väldigt glada att Synsam delar vår vision om hur intressant kommunikation kan lyfta deras redan starka affär och varumärke ytterligare en nivå, säger Robert Schelin, kundansvarig projektledare på TBWA.
Arbetsgrupp på TBWA:
Robert Schelin, Kundansvarig Projektledare
Alexander Fredlund, Art Director
Frida Sivfersen Ljung, Copywriter
Alison Bonner, Planner
Christa Mellgren, Produktionsledare
Kalle Widgren, Creative Director

Synsam – pressmeddelanden