Synoptik ska se ännu bättre ut med Sebran

Synoptik, en av Sveriges ledande optikkedjor, vill sticka ut i optikbranschens kraftiga mediabrus och samtidigt bli tydligare med sitt erbjudande. Det nya konceptet – Synoptik Sebran – är en satsning i den riktningen.

– Vår nya vän Sebran ska på ett roligt och annorlunda sätt visa vad Synoptik står för och vad våra kunder kan förvänta sig när de handlar hos oss. Vi vill engagera och beröra i en bransch som är likformig för konsumenten, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik.

Den 10 mars börjar reklamen gå i nationell TV. I den första filmen får vi bekanta oss med Sebran, en mycket kompetent optiker som månar om sina kunder. Lanseringsfilmen kommer följas upp av fler filmer med nya ämnen och bra erbjudanden. Allt presenterat av Sebran.

– Vi hoppas att Sebran vill vara med oss länge. Han är en charmerande nörd som brinner för optik och personifierar det vi vill stå för, säger Lottie Funck Ekelund.

Garbergs Reklambyrå, som fick uppdraget att personifiera Synoptik, arbetade fram konceptet Sebran i nära samarbete med kund:

– Sebran som konceptuell idé känns naturlig för Synoptik. Ordleken har en inneboende folklighet, värme och charm som går hand i hand med Synoptiks värden. Och det är också det vi lagt ner mycket tid på att få fram i reklamen, säger Richard Hallberg på Garbergs.

– Det grafiska uttrycket får man ”på köpet”. Tillsammans med Sebrans personlighet får vi en talesperson som blir ett kraftfullt verktyg när vi i framtiden ska berätta om Synoptik och deras prisvärda erbjudanden, säger Jacob Frisk på Garbergs.

Synoptik Sweden AB – pressmeddelanden