Specsavers lanserar exklusiv kollektion med Cheap Monday

Precis som ett par slitna urtvättade favoritjeans blir bågarna från Specsavers och Cheap Monday bara bättre med tiden. Kollektionen kallas Crude och står för en rå, obearbetad look i skandinavisk design.

– Vi tröttnade på de högblanka glossiga ytorna och sträckte oss efter sandpappret och kniven för att få fram en mer ruffig och avslappnad look, berättar Helge Flo, designer Cheap Monday Eyewear.

Specsavers och det svenska klädmärket Cheap Monday har båda revolutionerat sina respektive branscher med bra kvalité till lågt pris. Nu lanserar de en unik kollektion tillsammans som består av 24 bågar i acetat och metall för killar och tjejer.

– Vi vill att glasögon ska vara en sann modeaccessoar och att våra kunder ska styla och förändra sin stil genom att byta sina glasögon ofta precis som de gör med sin klädstil. Denna kollektion ger dem möjlighet att göra just det. Modeaccessoarer förstärker en outfit och glasögon är inte annorlunda, säger Helge Flo.

Bågarna är ungdomliga med mycket attityd och stil.

– Vi är oerhört stolta och glada över denna exklusiva kollektion som riktar sig till en yngre men oerhört viktig målgrupp för oss, berättar Åsa Bogestrand, produktansvarig bågar Specsavers.

16 av bågarna är i acetat och i dem finns budskapet ”Open your third eye” ingraverat överst på skalmen. Uttrycket kan betyda olika saker för olika personer till exempel att livet inte är tvådimensionellt eller att leta efter det ovanliga.

Cheap Monday och Specsavers står båda för prisvärt mode och alla bågarna i denna kollektion kostar 1595 kronor inklusive enkelslipat glas och ingår i Specsavers Komplett Pris och 2 för 1-erbjudanden.

Specsavers Optik – pressmeddelanden