Synoptik i Märsta inviger nyrenoverade butik

Idag inviger optikerkedjan Synoptik en nyrenoverad butik i Märsta Centrum. Butiken är framtagen i ett helt nytt butikskoncept som tillsammans med fotospegel och glasögonstylist ska utöka servicen till kunderna. I samband med nyinvigningen har optikkedjan olika öppningserbjudanden.

Synoptik har utvecklat ett helt nytt butikskoncept, där målet är att underlätta servicen till kunderna. Efter att konceptet testats i ett antal butiker kan optikkedjan konstatera att det fått både fler och nöjdare kunder. Nu väljer Synoptik att satsa på samma sätt i Märsta.

Den nya butiken är ljus och lättöverskådlig vilket gör att kunden snabbt får en bra överblick över våra produkter och varumärken. Dessutom kan vi nu erbjuda våra kunder glasögonstylister och en ny spännande teknisk lösning som vi kallar fotospegel, säger Annica Nielsen butikschef på Synoptik i Märsta.

Det som har varit viktigast vid ombyggnaden är att skapa en så varm och välkomnande butiksmiljö som möjligt. Vi vill att köpa glasögon ska vara något roligt och att våra kunder ska känna sig inspirerade vid ett besök i vår butik. Vi har fått mycket positiva reaktioner från våra kunder som alla tycker att det har blivit väldigt fint, säger butikschef Annica Nielsen.

Som första optikkedja i Sverige har Synoptik också infört diplomerade glasögonstylister i butikerna. Stylisterna, som är utbildade inom färg- och stilrådgivning, ger kunderna professionell vägledning i jakten på den perfekta glasögonbågen. Genom att titta på exempelvis ansiktsform, hudton och kroppsbyggnad tar glasögonstylisten fram de bästa bågarna för varje kund – som smidigare och snabbare hittar en båge som känns helt rätt.

Under hela februari kommer Synoptik att fira sin nyrenoverade butik med massor av erbjudanden i butiken.

Synoptik Sweden AB – pressmeddelanden