Synsam slår ett slag för golfpublikens ögon – sponsrar Nordea Masters på Bro Hofs Slott

Optikkedjan Synsam är på plats med en närapå fullt utrustad butik i Masters Village under Nordea Masters 6-9 juni. Man kan göra syntest på plats och beställa solglas från Oakley, anpassade för livet på och runt golfbanan samt slipade med bärarens glasögonstyrka.

– Det är ett av Sveriges största sportevent och en möjlighet för oss att prata om hur viktigt det är att skydda synen när man vistas mycket utomhus. Eftersom 80 procent av alla intryck kommer via ögonen är synen människans viktigaste sinne – inte minst i samband med idrottssammanhang, säger Peter Herte, marknadschef på Synsam, Nordens ledande optikkedja.

Oakley är världsledande inom området solglasögon och sport. Deras bågar är utvecklade efter varje sports speciella förutsättning­ar i nära samarbete med utövare. Innovationsgraden är hög och företaget innehar över 600 patent.

I solglasögon för golfare är glaset anpassat för gröna miljöer, vilket gör att man ser fler detaljer med än utan dem. Linserna ger inga bildförvrängningar och bågen stör inte synfältet i sidled. De har en nära passform och är klädda i ett material som gör att de sitter säkert på plats.

– Oakleys solglasögon är det bästa skydd du kan ha på och runt golfbanan. De ger 100 procents UV-skydd och med glasögonen på klarar man att ta emot en boll rakt mot ögat. Nu kan man även få dem slipade med sin glasögonstyrka, säger Peter Herte.

Synsam – pressmeddelanden