Synsam hyllar svenska astigmatiker i höst

Den 5 september rullar Synsams höstkampanj igång. Med temat ’’Svenska Astigmatiker’’ vill den marknadsledande optikkedjan sätta fokus på ett av de vanligaste synfelen – astigmatism – och befästa att Synsam har glasögon för alla behov och plånböcker.

Astigmatism, som i korta drag innebär att man ser suddigt både på nära och långt håll, är ett av de vanligaste synfelen. Synsams höstkampanj lyfts de fram och ges en aura av framgång och finess. Samtidigt presenteras säsongens nya bågar från bland andra Efva Attling, Persol och Dolce & Gabbana.

– I den nya reklamkampanjen lyfter vi på hatten för våra kunder och alla andra som bär glasögon, men framför allt hyllar vi alla astigmatiker, säger Peter Herte, marknadschef på Synsam.

Höstkampanjen består bland annat av filmer för TV och webb, printannonser samt aktiviteter i sociala medier. Filmen är producerad av B-Reel i regi av Anders Hallberg och bakom det nya reklamkonceptet står TBWA.

– I vår bransch blir det ofta stort fokus på pris, men det är svårt att jämföra erbjudandena eftersom det är så stor skillnad på kvalitet. Glasögon handlar lika mycket om att seende som utseende och vi kan både erbjuda de bästa glasen och det största urvalet av bågar, säger Peter Herte.

Synsam – pressmeddelanden