Synoptik nominerat till Sveriges starkaste varumärke

Optikkedjan Synoptik är nominerat till priset Ewimetrix Swedish Brand Award 2014. Priset delas ut till Sveriges starkaste varumärke och arrangeras av marknadsundersökningsföretaget Ewimetrix och byråkoncernen Xperience Group som mätt attityder och erfarenheter bland drygt 5000 svenskar.

– Vi är väldigt stolta över att vara ett av de företag som blivit nominerade. Synoptik har haft ett år av stora framgångar, bland annat med finalplatsen i Retail Awards. Detta är ytterligare ett kvitto på att våra kunder gillar det vi gör och att vi har ett starkt varumärke, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik.

Synoptik är en av Sveriges största optikkedjor med 108 butiker från norr till söder. Med ett attraktivt koncept och stor passion för optik har företaget de senaste åren vänt förlust till vinst och stärkt sitt varumärke avsevärt.

– Vårt tydliga och medvetna strategiarbete har gjort att Synoptiks varumärke är starkare än någonsin, säger Lottie Funck Ekelund.

Priset Evimetrix Swedish Brand Award tilldelas Sveriges starkaste varumärke totalt och i 33 olika branscher där Synoptik är nominerat i branschen Optik. Priset bygger på varumärkesundersökningen Nationell Företagsimage som genomförs av Evimetrix där man mäter erfarenheter och attityder till drygt 500 varumärken baserat på svar från över 5 000 respondenter. Evimetrix Swedish brand Awards delas ut den 16 september.

Synoptik Sweden AB – pressmeddelanden

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *