Specsavers lanserar Puma Eyewear

Glasögonserien består av 15 bågar som passar den sportiga glasögonbäraren oavsett om han eller hon är en aktiv atlet eller bara gillar den sportiga avslappnade modetrenden.

Specsavers har många varumärken i sin portfolio så som till exempel Karl Lagerfeld, SAND och Tiger of Sweden. Nu lanserar optikkedjan sin nya glasögonserie med sportvarumärket PUMA.
– Vi såg att vi hade en lucka i vårt sortiment och sökte efter ett brand som associeras med sport och aktiv fritid. Den sportiga modetrenden har influerat inte bara kläder- och sko-branschen utan även aktörer inom väskor, smycken och glasögon. PUMA är ett varumärke som verkligen ligger i framkant när det gäller träningskläder och accessoarer för träning och det känns oerhört kul att lansera den här serien med en av marknadsledarna inom sportsegmentet, berättar Ulrik Bengtsson, produktchef Specsavers.

Glasögonen i serien är designade enligt PUMAs devis Forever faster och flera av bågarna är extra lätta för att fungera bra för att träna med. Flera bågar har även silikonpådrag på skalmtopparna för att bättre sitt kvar och inte trilla av vid träning och fuktig hud. Ett par av bågarna i serien har även avtagbara silikongrepp. Hela kollektionen finns i Specsavers alla 111 butiker från och med vecka 47.

Specsavers Optik – pressmeddelanden

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *